Op zoek naar extra inspiratie rond het thema "processen"?
Het procesmodel: De kracht van het visuele15/02/2021
Beeld je een wereld in zonder die tekeningen, afbeeldingen, foto’s… het zou het leven toch wat ingewikkelder maken, niet? Eigenlijk is dit hetzelfde voor een organisatie en de manier waarop een organisatie werkt. Hoe kan je makkelijk uitleggen hoe jouw organisatie werkt?
|
Veranderingen in de organisatie zijn niet altijd een verbetering01/02/2021
Indien een organisatie de behoefte heeft om wijzigingen aan te brengen, kan ze dit maar beter op een gecontroleerde en gestructureerde manier doen. Maar hoe begin je daaraan? Hoe zorg je dat change effectief slaagt in de organisatie?
|
Zicht op uw proceswerking in 10 vragen12/01/2021
Werken aan de processen van uw organisatie stuwt uw organisatie naar een hoger maturiteitsniveau. Maar hebt u zicht hoe ver uw organisatie per vandaag staat rond proceswerking? Welke opportuniteiten zijn er nog? Welke blinde vlekken? Via onze quickscan krijgt u meteen zicht op waar u staat.
|
De procedure van de gemorste koffie14/12/2020
Wat gebeurt er als een organisatie op de vingers wordt getikt omdat ze de procedure voor het opkuisen van gemorste drank niet hebben gevolgd? Grote paniek... Een externe audit die ze wellicht niet snel zullen vergeten, maar wel eentje met een betekenis.
|
5 misvattingen rond proceswerking26/10/2020
Werken aan de processen van uw organisatie stuwt uw organisatie naar een hoger maturiteitsniveau. Toch zijn er nog veel misvattingen rond proceswerking. In deze blogpost vind je onze top 5.
|
Een proces dient ... om gestructureerd af te wijken29/09/2020
Er zijn verschillende manieren om een proces vast te leggen, lees er meer over in de inspiratieblog “processen in kaart brengen”. Maar eenmaal een proces vast ligt komt er ook een ander misschien nog belangrijker voordeel boven. Je hebt nu een kapstok om er gestructureerd van af te wijken…
|
Klantentevredenheid daar koop je weinig mee29/06/2020
Onze consultant, Bart Hoornaert, hoorde afgelopen week tijdens een interne audit een gevatte opmerking van een zaakvoerder die tot nadenken stemt: " Klantentevredenheid daar koop ik weinig mee..."
Een choquerende boodschap...? Benieuwd waarom de zaakvoerder deze uitspraak deed, en wat hij hiermee bedoelde? Hij had er alvast een goede verklaring voor. |
Breng uw processen in kaart15/06/2020
In de laatste maanden zijn heel wat werkwijzen licht of fundamenteel bijgestuurd. Een aantal wijzigingen waren van tijdelijke aard, maar evenveel zaken zullen ten goeie zijn bijgestuurd. Het is dan ook belangrijk om die afspraken goed vast te leggen. Het uittekenen van een proces is hierbij veel handiger dan een langgerekte proza -tekst. Maar hoe begint u eraan?
|