Hoe zorg je dat medewerkers mee blijven met de digitale wijzigingen?
98 nieuwe releases, dat is het aantal keer dat Microsoft in 2021 een nieuwe versie van zijn M365 op ons heeft los gelaten met nieuwe en gewijzigde functionaliteiten. Van die functionaliteiten gebruiken heel wat bedrijven slechts 20%. Maar liefst 80% van de nieuwe medewerkers heeft nooit een goede introductie gekregen in het digitale landschap en de bijhorende afspraken in hun nieuwe organisatie. En zo’n 25% van de medewerkers blijft achter in oude gewoontes door onvoldoende digitale kennis.
Vraag is hoe je ervoor zorgt dat iedereen bij blijft? Er is zoveel informatie en alles lezen en volgen is haast niet te doen. En al zeker niet als dit bovenop de dagtaak komt.
Wij hebben ons hierop georganiseerd om uw team up-to-date en up-to-speed te houden. De Lumeron DigiCard biedt een flexibele oplossing om ervoor te zorgen dat uw volledige organisatie mee is en blijft eenmaal de stap naar digitaler werken met M365 is gezet.
We leggen de focus op de basistools zoals Teams, SharePoint, Planner, OneNote en OneDrive en richten ons naar de gebruikers die dagdagelijks met deze tools aan de slag gaan tijdens het uitvoeren van hun activiteiten. Geen IT-taal, geen IT-admin functionaliteiten, wel meerwaarde voor het elke dag gebruik.
Het principe
De Lumeron DigiCard werkt met credits. 30 credits die u één voor één kan inzetten om nieuwe kennis te verwerven via door ons gecommuniceerde posts met relevante nieuwigheden, korte introductie- of bijbeensessies rond de digitale tools, of het inwerken van een nieuwe medewerker die het digitaliseringstraject in uw bedrijf gemist heeft.
BIJBLIJVEN - INTRODUCEREN - OPPIKKEN
Wij volgen wat er komt
Wij volgen de wijzigingen op de voet en analyseren de impact aan gebruikerskant. Is er een wijziging die straks ook voelbaar zal zijn voor uw medewerkers dan zorgen we dat zij op de hoogte zijn. Zo is het ‘s morgens geen verrassing als plots de digitale wereld er anders uit ziet. Om het concreet te maken: als Microsoft plots beslist om de wereldbol* in Teams weg te halen en plots onder een dropdown menu te stoppen, dan is het wel handig dat al uw medewerkers die deze functionaliteit dagelijks gebruiken ook weten dat dit te gebeuren staat, en waar ze vanaf dan moeten op klikken.
Medewerkers die nog niet helemaal mee zijn met de functionaliteiten binnen de tools, of zij die nieuw zijn in de organisatie bieden we gerichte korte en vooral praktische opleidingsmogelijkheden. Dit doen we online zodat dit snel en efficiënt kan verlopen. |
*De wereldbol werd gebruikt om vanuit een documentenomgeving binnen Teams naar diezelfde omgeving door te klikken binnen SharePoint. (Is dit nog Chinees voor u, geen probleem, ook bij de introductie van digitaler samenwerken kan u bij Lumeron terecht) |