Iemand nodig die het voortouw neemt in uw verbeterprojecten?
Een project kan inhoudelijk nooit gestandaardiseerd worden. Daarom passen we binnen Lumeron een sterk gestructureerde aanpak toe. Dit laat toe om het project tijdens zijn gehele levensduur te beheren en tijdig bij te sturen indien nodig.
Onze projectaanpak volgt steeds een aantal fasen en baseert zich op de principes van Business Process Management, Lean en PDCA.
Analyse
Vooraleer we kunnen opstarten met de implementatie analyseren we relevante bedrijfsdocumentatie en hebben we een kennismakingsronde met het management & key-medewerkers. Zo zijn we in staat om:
- de organisatie te leren kennen ( en omgekeerd )
- verbeteropportuniteiten te benoemen & kwantificeren
- de nodige vervolgstappen in een actieplan te gieten
- te bepalen welke rol we zullen/moeten aannemen om de implementatie succesvol te laten verlopen
- opleiding, coachen, instaan voor de uitvoering, workshops faciliteren, projectcoördinatie, klankbord, .. ?
- een inschatting te maken van het budget noodzakelijk onze ondersteuning
Plan van aanpak
Ons plan van aanpak bestaat uit:
- een gefaseerde samenwerking met en voor de medewerkers,
- projecten uit het actieplan die we helpen realiseren
- het verschaffen van kennis, daadkracht en professioneel projectmanagement
- opvolgen en bijsturing via stuurgroepoverleg
Aan de slag
Kwaliteitsmanagementsystemen hebben processen als pijler in hun opzet. Deze processen op hun risico's analyseren is een volgende stap. Processen en ISO 9001 gaan hand in hand.
|
Processen in kaart brengen klinkt mooi, maar hoe begin je hieraan en hoe betrek je de medewerkers hierin? Processen visualeren is vaak een eye-opener en stimuleert 'samen verbeteren'.
|
Door te streven naar Operational Excellence investeert u in een cultuur van continu verbeteren. U werkt hierbij aan resultaten, processen en mensen, startend vanuit de strategie en waarden.
|