Connecteren met klanten en klantenverbondheid
“Lumeron… the flying doctors” het is een quote die rechtstreeks uit een management meeting kwam bij een klant. Wat de CEO ermee bedoelde lees je hieronder.
Geen klantenbinding wel klantenverbondenheid
U kent de Australische TV-serie van eind de jaren tachtig misschien nog uit een ver verleden. De Royal Flying Doctors Service uit Coopers Crossing die met hun vliegtuig in de outback van Australië rondvliegen om hulp te bieden aan zij die het nodig hebben. Onze consultants komen dan wel niet met het vliegtuig bij u langs, toch kan je onze aanpak hier een stuk mee vergelijken.
Vanuit Lumeron kiezen we ervoor om de klanten zo flexibel mogelijk te helpen. We houden niet zozeer van het woord klantenbinding, wel van klantenverbondenheid. Het is ons basisdoel om ervoor te zorgen dat de klant na onze passage terug zelfstandig verder kan. We helpen lijnen uitzetten, we coachen medewerkers in hun vaardigheden en definiëren processen en verantwoordelijkheden. Als dit allemaal staat, dan is en blijft het de taak van de interne medewerkers om hiermee aan de slag te gaan. En geloof ons, als ze erin geloven door dit met zeggenschap mee te helpen opbouwen, dan doen ze dit ook.
Vanuit Lumeron kiezen we ervoor om de klanten zo flexibel mogelijk te helpen. We houden niet zozeer van het woord klantenbinding, wel van klantenverbondenheid. Het is ons basisdoel om ervoor te zorgen dat de klant na onze passage terug zelfstandig verder kan. We helpen lijnen uitzetten, we coachen medewerkers in hun vaardigheden en definiëren processen en verantwoordelijkheden. Als dit allemaal staat, dan is en blijft het de taak van de interne medewerkers om hiermee aan de slag te gaan. En geloof ons, als ze erin geloven door dit met zeggenschap mee te helpen opbouwen, dan doen ze dit ook.
Klankbord na een implementatiefase
Als we van de ene op de andere dag uit het beeld zouden verdwijnen dan weten we echter ook dat het geheel terug in elkaar zakt. Mensen hebben vragen, zitten met twijfels, of zoeken een klankbord. Het bedrijf waar de quote vandaan kwam zat voor een aantal processen al in deze fase. Interne medewerkers waren aangetrokken en namen zelfstandig de zaken op. De Lumeron consultant was op afroep beschikbaar en met wat agendaflexibiliteit van beide kanten was een kleine omweg tussen klanten snel gemaakt. Zo kon de klant toch face-to-face overleg hebben, of begeleiding krijgen tijdens een specifieke workshop, terwijl er niet meteen een volledige dag begeleiding noodzakelijk was.
Online voor snel inplanbaar kort overleg
Nu we met z’n allen steeds meer gewoon zijn aan online overleg, noodgedwongen weliswaar, zien veel bedrijven ook hier het voordeel van in, en roepen ze de Lumeron consultant sneller even ter hulp voor een kort overleg. Ook die flexibiliteit bieden we u als klant. Zoals een project start met een blanco blad, wordt ook de begeleiding op maat geschreven en passen wij ons aan aan uw concrete noden…waar nodig vliegen we dus (bijna letterlijk) even binnen… The Flying Doctors.
P.S.: Voor zij die nu met jeugdcentiment zitten… hier is de link naar de intro ... Victor Charlie Charlie calling Mike Sierra Foxtrot...😉
P.S.: Voor zij die nu met jeugdcentiment zitten… hier is de link naar de intro ... Victor Charlie Charlie calling Mike Sierra Foxtrot...😉
" Een opdracht is niet ten einde na de implementatie,
het is belangrijk dat de interne medewerkers beschikken over een klankbord als ze vast lopen of vragen hebben."
Meer weten?
Meer weten over onze aanpak en flexibele oplossingen? Contacteer ons gerust, wij helpen u graag verder.