Kennismaking met Lumeron
Het Lumeron-team staat voor u klaar met advies en ondersteuning om uw ambities waar te maken, opportuniteiten zichtbaar te maken, organisaties te mobiliseren en inzichten te borgen. Via onze korte kennismakingsvideo zetten we dit extra in de verf.
Wie is Lumeron? Een korte kennismaking
Werken aan conditie is een key-begrip binnen Lumeron, want bij Lumeron geloven we dat bedrijven die in uitstekende conditie verkeren erin slagen om hun ambities waar te maken, opportuniteiten te ontdekken en te werken met geëngageerde medewerkers. Ze zitten als het ware in een permanente flow van continue groei.
Bij bedrijven in conditie klopt het plaatje echt. Bedrijven die willen werken aan hun conditie helpen we graag op weg door ondersteuning en advies te bieden en dit om te komen tot een heldere bedrijfsstrategie en de operationele processen efficiënter, klantgerichter en kwalitatiever te maken.
Bij bedrijven in conditie klopt het plaatje echt. Bedrijven die willen werken aan hun conditie helpen we graag op weg door ondersteuning en advies te bieden en dit om te komen tot een heldere bedrijfsstrategie en de operationele processen efficiënter, klantgerichter en kwalitatiever te maken.
Wat is de Lumeron aanpak?
Onze aanpak is maatwerk en zit verankerd in onze naam Lumeron
De ‘LU’ staat voor luisteren, want voordat we iets kunnen doen moeten we luisteren naar de klant
De ‘ME’ staat voor meedenken, want als wij luisteren krijgen we informatie en kunnen we meegaan in de informatie die de klant geeft
De ‘R’ staat voor reflecteren en reflecteren betekent dat we beschikken over informatie van het bedrijf zelf. Hiermee kunnen we in interactie gaan.
De ‘ON’ staat voor ontzorgen. De ontvangen informatie gebruiken we om te komen tot een actieplan. Een actieplan dat we kunnen mee begeleiden, dat we mee kunnen ondersteunen, dat we mee kunnen coachen. Zo slagen we erin om onze klanten te ontzorgen.
De ‘LU’ staat voor luisteren, want voordat we iets kunnen doen moeten we luisteren naar de klant
De ‘ME’ staat voor meedenken, want als wij luisteren krijgen we informatie en kunnen we meegaan in de informatie die de klant geeft
De ‘R’ staat voor reflecteren en reflecteren betekent dat we beschikken over informatie van het bedrijf zelf. Hiermee kunnen we in interactie gaan.
De ‘ON’ staat voor ontzorgen. De ontvangen informatie gebruiken we om te komen tot een actieplan. Een actieplan dat we kunnen mee begeleiden, dat we mee kunnen ondersteunen, dat we mee kunnen coachen. Zo slagen we erin om onze klanten te ontzorgen.
Wat zijn vaststellingen als klanten bij ons aankloppen?
Bij bedrijfsstrategie stellen we bijvoorbeeld vaak vast dat doelstellingen en ambities die het bedrijf had niet bereikt worden onder andere omdat er niet altijd een consensus is bij het management, dat de doelstellingen niet doorvertaald worden in de organisatie naar de onderliggende niveaus of dat er door een gebrek aan duidelijkheid geen goede samenwerking en teamwork is bij de medewerkers.
Als we kijken richting proceswerking dan stellen we vast dat in veel gevallen mensen nog bezig zijn met brandjes te blussen en weinig tijd nemen om procesmatig te denken. Is men wel bezig met rond processen te werken dan denken ze heel vaak nog afdelingsgericht in plaats van over die
afdelingen heen iedereen te betrekken die in de keten zit en als men gaat informatiseren, begint men vaak te vroeg omdat men nog onvoldoende inzicht had in de echte werking van de processen.
Zetten we de stap naar digitaler samenwerken, onder andere met Microsoft 365, dan merken we ook daar dat veel mensen onvoldoende weten wat dergelijke applicaties allemaal kunnen en dan vaak lukraak kleine dingetjes gaan doen zonder het echte potentieel te benutten van de mogelijkheden binnen die pakketten.
Als we kijken richting proceswerking dan stellen we vast dat in veel gevallen mensen nog bezig zijn met brandjes te blussen en weinig tijd nemen om procesmatig te denken. Is men wel bezig met rond processen te werken dan denken ze heel vaak nog afdelingsgericht in plaats van over die
afdelingen heen iedereen te betrekken die in de keten zit en als men gaat informatiseren, begint men vaak te vroeg omdat men nog onvoldoende inzicht had in de echte werking van de processen.
Zetten we de stap naar digitaler samenwerken, onder andere met Microsoft 365, dan merken we ook daar dat veel mensen onvoldoende weten wat dergelijke applicaties allemaal kunnen en dan vaak lukraak kleine dingetjes gaan doen zonder het echte potentieel te benutten van de mogelijkheden binnen die pakketten.
Wat zijn de kennispijlers van Lumeron?
Om die voorgaande voorbeelden aan te pakken hebben we vier kennispijlers binnen Lumeron:
De kennis die we in huis hebben, die delen we graag met u en dat doen we via een wekelijkse inspiratieblog die u kan terugvinden op onze website en ook via LinkedIn. Dus als u daar interesse in heeft, aarzel dan zeker niet om ons te volgen.
- Eén rond bedrijfsstrategie
- Eén rond processen
- Eén rond kwaliteitsmanagementsystemen waar ook milieu en veiligheid in mee gaat
- En een vierde heeft te maken met het hands-on digitaler samenwerken
De kennis die we in huis hebben, die delen we graag met u en dat doen we via een wekelijkse inspiratieblog die u kan terugvinden op onze website en ook via LinkedIn. Dus als u daar interesse in heeft, aarzel dan zeker niet om ons te volgen.
"Bij bedrijven in conditie klopt het plaatje"
Aan de slag
Meer weten over onze aanpak om ambities waar te maken, opportuniteiten zichtbaar te maken, organisaties te mobiliseren en inzichten te borgen?
|
Bedrijfsstrategie is de motor van de organisatie en ook de basis voor de team- en persoonlijke doelstellingen.
|
Bent u geïnspireerd door bovenstaande tekst en smaakt dit naar meer. Er staat nog heel wat op onze inspiratieblog.
|